منزلی در دوردست

مشخصات بلاگ
منزلی در دوردست

از من می شنوی؟ هر کس گفت دنبال من بیا من رسم جدید آوردم پشتت را کن بهش و برو دنبال کارت.
محلش نگذار. کسی قرار نیست رسم جدید بیاورد. همان رسم قدیم است قرار است همان را یادت بیاورند. ذکر اصلا یعنی همین دیگر. یعنی یادآوری

آخرین مطالب

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است



نیایش عبارت است از تجلی دغدغه و اضطراب انسانی زندانی مانده در خویش، که به زندانی بودن خویش آگاهی یافته است و آرزوی نجات و عشق به رستگاری، او را بی تاب کرده است.


دکتر علی شریعتی




دلم گرفته بود یاد این غزل حضرت حافظ افتادم...



شهید شیخ احمد یاسین
.
.
.
                                کجایی ای مرد مقاوم که فلسطین امروز به امثال تو نیاز دارد                                           


پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت شیخ احمد یاسین :

بسم‏ اللّه‏ الرّحمن ‏الرّحیم

اطلاع یافتیم که دست گنهکار رژیم غاصب صهیونیستی مرتکب جنایتی بزرگ شده و عالم مجاهد مرحوم شیخ احمد یاسین بنیانگذارو پیشوای جنبش حماس را به شهادت رسانیده است.

شهادت بی‌گمان آرزوی همیشگی این شیخ مجاهد پارسا بود و کشته شدن در راه خدا در کام بندگان مخلص او شیرین است ولی این نمی‌تواند از عظمت گناه تبهکاران غاصب صهیونیست بکاهند و وزر این جنایت بزرگ را بر دوش آنان سبک کند.

خون شیخ احمد یاسین درخت تناور مقاومت اسلامی را آبیاری وآتش خشم ملت فداکار فلسطین را شعله ‌ورتر خواهد کرد و مظلومیت او پرچم مظلومیت فلسطین را به اهتزاز درخواهد آورد.

آنچه از شیخ احمد یاسین و ملت فلسطین با این جنایت ستاندند جسمی نحیف وعلیل بود. فکر او را و خطی را که او ترسیم کرد و راهی را که او گشود نخواهند توانست از ملت فلسطین بگیرند.

روح شیخ زنده است و درس او که اینک با خون مظلومانه ‌اش ماندگارتر و برجسته ‌تر شده زمزمه‌ جوانان و نوجوانان نسل آینده فلسطین خواهد بود.

تبهکاران غاصب فلسطین بدانند که قدرت نمائیهای احمقانه آنان بزرگترین شاهد ضعف و شکست آنهاست و رژیم غاصب و دولت مجعول صهیونیستی محکوم به فناست.

فلسطین متعلق به ملت فلسطین است و هر لجاجتی در برابر این حق مسلم سرنوشتی جز ناکامی و شکست ندارد.

" لیحق الحق و یبطل الباطل و لو کره المجرمون "

اینجانب شهادت این شیخ مجاهد فی‌ سبیل الله را به روح بلند او تبریک و به ملت فلسطین و به ویژه به جوانان سرفراز مبارز فلسطینی و نیز به خاندان مکرم او تسلیت می‌گویم و سربلندی امت اسلامی و پیروزی مجاهدان فلسطین و لبنانی را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای

فروردین1383




امسال اولین بار است که برای رفتنت بغض کرده ام

دوری تو برایم سخت است تازه داشتیم با هم خو میگرفتیم...

اگردیگر نبینمت...!  :(

نه انشاا... قرار ما سال بعد همین روزهای گرم و طاقت فرسا ولی شیرین

البته اگر آفریننده هر دویمان تفضل فرماید و یک سال دیگر بلیط ما را در این سیاره خاکی تمدید کند

امیدوارم ... امیدوار دعایم کن رمضان دوست خوبم.






نامه دانشجویان سیستان و بلوچستان به ضرغامی

 نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دو دانشگاه بزرگ سیستان و بلوچستان خطاب به ضرغامی/ آیا سیستان با این وضع اسف بار در صدا و سیما جایگاهی ندارد؟/ آیا این انصاف است که به دلیل دور بودن این خطه از پایتخت مردم آن مورد بی توجهی و یا کم توجهی مسئولین قرار بگیرند؟

به گزارش رجانیوز متن این نامه به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
متن این نامه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 
"عدالتخواهی و عدالت‌گستری به زبان آسان است؛ اما در عمل بسیار کار دشواری است و مقدمات بسیاری لازم دارد. باید خیلی کار کرد تا اینکه عدالت تحقق پیدا کند؛ عدالت جغرافیایی، عدالت طبقاتی، عدالت در زمینه‌های مسائل اقتصادی، عدالت در زمینه‌های مسایل فرهنگی، عدالت در جایگزین شدن و جای گرفتن در مسئولیتها و مناصب و عدالت در قضاوتهای ما – نه فقط قضاوتی که قاضی در دادگاه می‌کند، بلکه داوری‌هایی که ما نسبت به اشخاص و قضایا می‌کنیم – اینها همه عدالت است و عدالت در آنها نقش دارد. عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری به معنای همه‌ی این‌هاست. البته امروز کشور ما بیش از هر چیز دیگر، تشنه‌ی عدالت اقتصادی است. علت هم این است که واقعاً یک شکافی به صورت میراث معیوبی از گذشته بود و این شکاف باید پُر می‌شد، که نشده است.”
 
مقام معظم رهبری
 
جناب آقای ضرغامی
 
ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
 
سلام علیکم
 
در راستای سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و درخواست معظم له از این قشر مبنی بر مطالبه گری؛ مطالبی در این نامه برحسب وظیفه و عدالت‌خواهی خدمت‌تان عرض می‌گردد.
 
ابتدا اندکی از پیشینه‌ی سیستان برایتان بگوییم؛ سیستان به دلیل ولایت مداری مردمانش به دارالولایه شهرت یافته که از دو دلیل مهم برای انتصاب این صفت یاد می‌شود:۱-مردم سیستان در جامعه ی اسلامی اولین مردمانی بودند که به خون خواهی ابا عبدالله علیه السلام قیام کردند،حتی زودتر از توابین۲-در زمانی که به دلیل ظلم و زورگویی حکومت بنی امیه، تمام مردمان سرزمین پارس ملزم به سبِّ علی علیه السلام شدند، سیستان تنها نقطه‌ای از این دیار بودکه مردمانش همه ی فشارهای اقتصادی و حتی اهانت به ناموسشان را تحمل کردند ولی زیر بار این ننگ نرفتند.
 
این مقدمه برای این است که توجه حضرت عالی را به این خطه مملکت جلب نماییم
 
درنگاهی که به وضع کنونی کشور می‌اندازیم، مشاهده می‌شود که مردم سراسر میهن اسلامی‌مان در حال آماده شدن برای عید سعید فطر هستند و این در حالی است که بر دل مردم سیستان غمی بزرگ نشسته است که دلایل متعددی به همراه دارد که از مهمترین آن فراموش شدن سیستان  و عدم انعکاس مشکلات توسط رسانه ملی است.
 
آقای ضرغامی! آیا این عدالت است که در گزارش‌های متعدد از همه‌ی مسائل و رخ داد‌ها ،که حتی بعضی از آنها در شان رسانه ملی نیست صحبت می‌شود ، ولی حتی ثانیه‌ای از مردم سیستان که هر لحظه خطرات ناشی از آلودگی هوا، فقرو خشکسالی آن‌ها را تهدید می‌کند، یادی نمی‌شود.
 
جناب آقای ضرغامی؛ بادهای ۱۲۰روزه و خشکسالی ۱۷ساله هامون که جناب عالی مطلع به آن هستید، زندگی را برای مردم این منطقه تقریبا غیر ممکن نموده و می‌توان گفت تمام زیر ساخت‌های اقتصادی اعم از کشاورزی، دامداری، ماهیگیری  و… را از بین رفته است. بیماری‌های تنفسی که موجب مرگ تعداد زیادی از مردم این دیار در سال می‌گرد تنها گوشه‌ای  ازمشکلات مردم سیستان است.
 
جناب آقای ضرغامی دیدید یک طوفان با سرعت۷۰ کیلومتر بر ساعت در تهران که حدود دو ساعت به طول انجامید، چگونه مسئولان را به مجلس و صدا و سیما کشاند، اما نمی‌دانید طوفانی که تقریبا هر روز با سرعت متوسط ۸۵ کیلومتر در منطقه‌ی خشک سیستان می‌وزد چه به روز مردم آورده است و حتی زندگی را برای مردم زاهدان و خاش تنگ نموده است آیا  این مردم در صداو سیما حقی ندارند؟آیا سیستان با این وضع اسف‌بار در صدا و سیما جایگاهی ندارد؟
 
از خطرات سیم‌های برق پارک‌ها، برای کودکان پایتخت ابراز نگرانی کردید ولی از آمار سرسام آور و رو به افزایش بیماری‌های سل،آسم و بیمای‌های پوستی در کودکان سیستانی چشم پوشی می‌کنید؟ آیا این انصاف است؟
 
چگونه است که برنامه‌ای طولانی برای آزادی زندانیان غیرعمد پخش می‌کنید،که آن هم خوب است ولی برای مردم سیستان که در طوفان و خشک سالی گرفتار شده‌اند برنامه‌ای پخش نمی‌شود.
 
سیستان به مثابه‌ی تنگه‌ی احد کشور است، دولت‌مردان محترم مدت‌هاست که این نقطه‌ی استراتژیک کشور را رها کرده‌اند و فقط برای سواستفاده‌های تبلیغاتی به این دیار سر می‌زنند؛ جناب آقای ضرغامی! چرا مجموعه‌ی زیر نظر شما به این خطه پشت کرده است؟ مگر جای دیگری از کشور هم قدمتی همچون قدمت ۵ هزار ساله سیستان دارد.
 
مگر نشنیده اید"من اصبح و لم یهتمّ بامور المسلمین فلیس بمسلم" پس این کوتاهی‌ها چرا؟!
 
آیا این انصاف است که به دلیل دور بودن این خطه از پایتخت مردم آن مورد بی توجهی و یا کم توجهی مسئولین قرار بگیرند؟
 
به قول حضرت امیر علیه السلام: "الحق اوسع الاشیاء فی التواصف و اضیقها فی التناصف"آیا رسانه ملی هیچ مسئولیتی در رساندن صدای مردم به مسئولین ندارد؟
 
جناب آقای ضرغامی! شما خود از حاضرین درجبهه و جنگ بودید و بهتر می‌دانید ملت ما چندین هزار شهید دادند، که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندهیم؛ با این مقدمه به شما بگوییم که در راستای دیوارکشی مرز سیستان صدها کیلومتر از خاک پاک ایران اسلامی پشت این دیوار باقی ماند و کشور افغانستان ادعای مالکیت این زمین‌ها را کرده و اجازه ورود به آنها را به ایرانیان نمی‌دهد، راحتتر بگوییم ایران اسلامی ما به دلیل بی تدبیری مسئولین صدها کیلومتر از خاک خودش را از دست داده است، ولی کوچکترین واکنشی از رسانه‌ی ملی نشنیده ایم.
 
عمق فاجعه بسیارزیادتراز این‌هاست. مردم روستایی که روزگاری دارای مال  و منالی بودند، اکنون همه تحت پوشش کمیته امداد شده اند، حال خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
 
می‌دانم برای شما و اکثریت هموطنان عزیزمان تصور طوفانی با سرعت صد کیلومتر بر ساعت و با این غلظت بالای آلاینده‌ها ،سخت است. همچنین ۱۷ سال خشکسالی باور نکردنی است؛ با این حال، ما رسالت رسانه‌ی ملی می‌دانیم که در این هیاهوی روزگار، صدای مردم سیستان را به گوش مسئولین برساند که شاید قول‌ها و شعارهایشان را به یاد آورند و در این امر خیر شریک باشید .
 
به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل‌          که گر مراد نجویم به‌قدر وسع بکوشم‌
 
والسّلام علیکم و رحمةاللَّه
 
امضاکنندگان:
 
بسیج دانشجویی دانشگاه ملی زابل
 
بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان

تکمله : لطفا برای کمک به این مردم مظلوم و صبور انتشار دهید
 

رهبری آن جمعیت غالب از جامعه ما که نخست در انقلاب و بعد هم در جنگ تحمیلی منشأ اثر و مدافع از جان گذشته ی اسلام و آرمان های والای حضرت امام بوده اند در کف روشنفکران، نویسندگان، هنرمندان و رسانه های گروهی نیست و تفاوت اساسی جامعه ی ما با جامعه ی غرب نیز در همین جاست


شهید سید مرتضی آوینی

           

                                                                                         

این معده نفس است !

متأسفانه با دنیایى از غصّه و حزن باید گفت : معاویه در شام، در محراب نماز مى‏ ایستاد و مردم به او اقتدا مى‏کردند، چه امام و چه مأموم‏‌هایى!  ظهر روزى که هوا گرم بود، نمازش تمام شد، خواست تا براى خوردن غذا به خانه برود، در بین جمعیت «سوید بن غفلة» را دید. گفت: سوید! چه عجب ! به شام آمده‏ اى؟ سوید گفت: کارى داشتم. معاویه گفت: براى صرف غذا نزد ما بیا. سوید ایام پابرهنگى معاویه را دیده بود، آن زمانى که نان نداشت تا بخورد. معاویه آن وقت حدود هشتاد ساله بود.

سوید مى‏ گوید: مثل هفت خوان رستم، بند بند کاخ را رد کردیم، مأمورها همه ایستاده بودند، احترام مى ‏کردند. به سالنى رسیدیم، چه پرده‏ هایى، چه فرش‏ هایى، گفت: بنشین تا غذا حاضر شود. خدمتکار آمد، گفت: اعلى حضرت! غذا حاضر است.

سوید مى‏ گوید: وقتى درب سالن را باز کردند و سفره را دیدم، گفتم: معاویه! مگر چند میهمان دارى؟ گفت: براى چه؟ گفتم: به اندازه صد نفر غذا روى سفره هست. گفت: میهمان غیر از تو ندارم، گفتم: این همه غذا را مى‏ خورى؟ گفت: نه، گفتم: پس چرا این همه غذا را روى سفره گذاشته‏ اند؟ گفت: من به آشپزخانه دستور داده ‏ام که هر روز انواع غذاهاى سورى، مصرى، شامى و ایرانى را بپزید، من هر کدام را میلم کشید، بخورم.
این معده نفس است. زمان ما نیز در دربار، کاخ‏ها و عروسى‏ هاى دنیا و هتل‏ها، همین بازى‏ هاى معاویه هست. چهارصد نفر میهمان دارند، سفره ‏اى مى ‏اندازند که اگر چند هزار نفر بخورند، گویا باز دست نخورده است. بعد بقیه‏ اش را دور مى‏ ریزند و مى‏ گویند: بهداشتى نیست. عده ‏اى قیامت عجیبى دارند . . .

 شما جوان‏ها! وقتى که ازدواج کردید و بچه دار شدید، بچه‏ ها بزرگ شدند، فریب بچه ‏ها را نخورید، دین خود را با فرزندان معامله نکنید. میهمانى و عروسى با هزینه‏ هاى گزاف براى آنها نگیرید.

به سوید گفت: بخور. خودش شروع به خوردن کرد، چند لقمه خورد، گفت: اى سوید! چرا نمى‏خورى؟ گفت: اشتها ندارم. مى‏ ترسم لقمه‏ اى بخورم، گلوگیرم شود و خفه شوم. گفت: چرا؟ سوید گفت: به یاد امیرالمؤمنین علیه‏ السلام افتادم.

 

                                                                     حجت السلام حاج شیخ حسین انصاریان