منزلی در دوردست

مشخصات بلاگ
منزلی در دوردست

از من می شنوی؟ هر کس گفت دنبال من بیا من رسم جدید آوردم پشتت را کن بهش و برو دنبال کارت.
محلش نگذار. کسی قرار نیست رسم جدید بیاورد. همان رسم قدیم است قرار است همان را یادت بیاورند. ذکر اصلا یعنی همین دیگر. یعنی یادآوری

آخرین مطالب

قربانیان تمدن مبتنی بر لذت

يكشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۰۶ ب.ظ

 فرهنگ نیوز: یک هشتم زنان آمریکایی سه بار در ماه بدمستی می کنند و سالانه بیست و سه هزار زن و دختر بر اثر مصرف بیش از حد مشروبات الکلی در این کشور می میرند
تازه ترین گزارشی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (سی دی سی) در آمریکا منتشر کرده است، نشان می دهد حدود ۱۴میلیون زن آمریکایی سه بار در ماه بدمستی می کنند.
این درحالی است که این یک سرگرمی بی خطر برای آنها به شمار نمی رود. مصرف بیش از حد از مشروبات الکلی سالانه عامل مرگ ۲۳ هزار زن و دختر در آمریکا است.
"وندی والش" کارشناس درباره تاثیر منفی نوشیدن مشروبات الکلی بر زنان از جمله در بروز سرطان سینه می گوید: "این گزارش نشان می دهد که حتی بسیاری از دختران دبیرستانی به مصرف بیش از حد از مشروبات الکلی روی می آورند. از هر پنج دختر دبیرستانی در آمریکا یکی بیش از حد از مشروبات الکلی استفاده می کند. بدن زنان نمی تواند این میزان الکل را تحمل کند و در سوخت و ساز آن با مشکل مواجه می شود. به همین علت این رفتار برای دختران جوان بسیار مخاطره آمیز است.گزارش سی دی سی نشان می دهد بدمستی کردن در زنان آنها را مستعد سرطان سینه، بیماری های قلبی و بیماری های کبد می سازد."
این کارشناس علت این نوع رفتارها در زنان را ناشی از الگوپذیری از مردان می داند و اینکه این رفتار به شکلی نادرست نمادی از آزادی افراد تلقی شده است. اما وی این مسئله را یک " تله آزادی"میخواند که زنانرا گرفتار می کند.
شهید سید مرتضی آوینی :

دنیاگرایی بشر امروز کار جهان را  به سمتی سوق داده که اقتصاد بر سایر وجوه حیات انسانی غلبه یافته است. در تفکر امروزی غرب که متأسفانه مقبولیتی عام یافته و در پهنه‌ زمین اشاعه پیدا کرده است، بشر را صرفاً از دریچه‌ نیازهای مادی و دنیایی‌اش مورد مداقه و بررسی قرار می‌دهند. مهم‌ترین‌فاجعه‌ای که در این نحوه‌ بررسی اتفاق می‌افتد این است که ماهیت حقیقی و فطرت الهی بشر مورد غفلت قرار می‌گیرد و انسان در مجموعه‌ای از غرایز حیوانی خلاصه می‌شود و وقتی این چنین شد، لاجرم دیگر تکامل و تعالی انسان در بازگشتن به فطرت الهی‌اش نیست، در تأمین هر چه بهتر و بیشتر نیازهای مادی و غریزی اوست.

میگم اگه الگوی زندگی ما هم به همین سمت بره این خطرات جامعه ما رو هم تهدید میکنه...
  • صادق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی